Kari Korkala driver tillsammans med sönerna Anssi Korkala och Marko Korkala Norrkust Caravan AB.

Han säger om Dennis Sundqvist och sambons husbil att det är ett garantiärende och att företaget väntade på att få in husbilen för reparation.

Ni fick ju in bilen, ni hade fått in den i mars 2017 också om ni hade skottat fram den?

– Vi skottar inte fram den, ägaren måste komma hit med bilen, säger Kari Korkala.

Ägaren ska inte ha kostnader förknippade med garantiärenden - kommentar?

– Ägaren ska ta bilen till verkstaden. Vi fixar alltid felen och det gör vi den här gången också om han kör hit bilen, säger Kari Korkala.

I kommentar till varför företaget inte följer ARNs beslut har Marko Korkala, som hanterat frågan, svarat följande via mail:

”Kort sagt känner vi att vi blivit väldigt orättvist behandlade av ARN, vi var som sagt beredda att göra ett återköp men beslutet var helt orealistiskt.”

Kari Korkala återkommer för att besvara frågorna.

Varför följer ni inte ARNs beslut?

– Det beror helt och hållet på vad det handlar om, vi är tillmötesgående så långt det är möjligt, säger Kari Korkala.

Avseende Jörgen Olofssons och Jaana Hurtigs husbil, som står hos företaget, säger Kari Korkala att den är lagad:

– Vi har testat den massor av gånger och en massa mil, det är inga som helst fel på den nu.

Jörgen Olofsson och Jaana Hurtig har dock hört det tidigare och varje gång har motorlampan börjat lysa igen, ibland efter tio mil eller mer.

Norrkust Caravan AB har fått utmärkelserna Årets Gasell i Norrbotten 2017 och Årets Gasell i Kalix 2017.

Norrkust Caravan AB har tolv anställda och företaget omsätter drygt 80 miljoner kronor.