S-kvinnors uttalanden skrämmer mig

"Inget ont om Kent Ögren, men ska vi framhålla en man som ska ta Lenitas post", skriver signaturen "Tveksamt S nästa val".

Foto: Pär Bäckström / Frilans

Insändare2019-11-21 06:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag har alltid sedan jag fick rösträtt röstat på Socialdemokraterna.

Är också med i partiet, likaså S-kvinnorna.

Men efter debatter i media och olika möten blir jag förskräckt av hur s-kvinnor uttalar sig om kommunalrådsposten! Nog har Lenita vuxit in i rollen, som en del inte anser. Tidigare var Niklas den som var 1:e ordförande, Lenita 2:e. Likadant var det när Karl P var kommunalråd, då var Yvonne 2:a. När Karl slutade blev Yvonne 1:a, Niklas 2:a.

Inget ont om Kent Ögren, men nu ska vi framhålla en man som ska ta Lenitas post. Ingen från vår kommun passade tydligen utan Kent fick vackert skriva sig i Luleå kommun om han skulle vara med. Och för honom var det i begynnelsen bara 1:e kommunalrådsposten som är intressant.

Och det vill tydligen delar av S-kvinnorna, helt mot principen att förorda en kvinna? Vart är vi på väg?

Vi spelar oppositionen rakt in i Stadshuset vid nästa val med detta svammel.

Nu slutar höga chefer en efter en,  inte så underligt när S-partiet inte kan se verkligheten och vara ense!

Tveksamt S nästa val